Sutikite: ne visi turime kūrybinę gyslelę. Todėl ne taip paprasta žmogui, kurį ketinate pasveikinti, surišti originalią gėlių puokštę, skoningai supakuoti dovaną. Kodėl tokio darbo nepatikėjus profesionalams? Patyrusios floristės dalijasi bendravimo su klientais įspūdžiais.

Vyr. floristė Jurgita
“Rasti bendrą kalbą su klientu – bemaž svarbiausias mano tikslas. Jeigu matau, kad jis konkrečių pageidavimų neturi, pirmiausiai drauge aptariame esminius dalykus, t. y. ką jis sveikins, kokia proga, kur vyks šventė ir t. t. Tada kuo smulkiau stengiuosi išklausinėti, kaip jis ruošiasi šventei: ką ketina dovanoti, kur teiks dovaną ir t. t. Pokalbiui įsibėgėjus paprastai išdrįstu paklausti: ar tikrai norite gėlių puokštę ir dovaną teikti atskirai? Gal labiau patiktų, tarkim, dovaną sukomponuoti su gyvais ar dirbtiniais gėlių žiedais? Pamačiusi, kad įgaunu kliento pasitikėjimą, jam pažeriu ne vieną sveikinimo idėją. Jam belieka, taip sakant, sudėti taškus ant i raidės ir pageidaujamu laiku salone atsiimti tai, apie ką svajojo, pavyzdžiui, dovaną, stilizuotą kelis metus nevystančiais konservuotais rožių žiedais. Būna, kad pasufleruoju, jog sukaktuvininkui, jaunavedžiams ar kam kitam dovaną, gėles pristatyti gali salono darbuotojų įkūnyti personažai Piratas, Husaras ar Viduramžių ponas. Patikėkite, nemažai žmonių tai sudomina.
Turiu begalę nuolatinių klientų ir tuo labai džiaugiuosi: jie manimi pasitiki. Tai reiškia, kad galiu atsidėti kūrybiniam darbui be baimės, jog klientas liks nepatenkintas. Aš juk žinau, kas jam patinka, kas nepatinka! Kūrybiniams ieškojimams esu atvira visais atvejais: ar tai būtų nuolatinis, ar pirmą sykį man svarbią užduotį – sukurti originalią puokštę ar “žydinčią” dovaną – man patikėjęs klientas”.
Floristė Lijana
“Kokia niūri diena bebūtų, kokios bėdos mane bekamuotų, salono duris pravėrusius klientus pasitinku šypsodamasi. Tada diena būna ir kūrybinga, ir turtinga geromis emocijomis. Klausydama kliento pageidavimų, mėginu perprasti, kokių idėjų galiu jam pasiūlyti. Drauge stengiamės smulkiau aptarti kelis labiausiai patikusius sveikinimo variantus ir jis išsirenka, tą, kuris jam arčiausiai širdies. Man belieka jo nenuvilti.
Labai smagu kurti, kai klientas nuoširdus, atviras ir tavimi pasitiki. Jei matai, kad primygtinai reikalauja raudonų rožių puokštės, tebūnie – kliento norai man yra įstatymas. Labai įnoringi klientai verčia pasitempti ir parodyti visas savo kūrybines galias. Ir tai gerai, nes pačiai malonu matyti puikų rezultatą ir išgirsti nuoširdžią padėką ar atsiliepimą”.
Skaityti 415 kartai